Naam:
Video’s:

Over mij

Opleiding: Integrale Veiligheidskunde

Over mijn reis

Wat ga ik precies doen in Suriname?

Van half december tot eind juni zal ik stage lopen in het Academisch Ziekenhuis van Paramaribo. Mijn stage opdracht is gericht op de veiligheid binnen het ziekenhuis voor het personeel en patiënten. Ik ga de komende maanden de Risico Inventarisatie en Evaluatie (RIE) van het ziekenhuis actualiseren en de (on)veiligheidsgevoelens van de patiënten onderzoeken.

Wat is een RIE?

Een RIE is (in Nederland) een verplicht veiligheidsplan om de gezondheid en veiligheid binnen een organisatie te beheersen. Hierin staan alle risico's waar het ziekenhuis mee te maken krijgt en ik ga bekijken hoe deze aangepakt kunnen worden.

Wat is mijn doel van de stageopdracht?

Mijn uiteindelijke doel is om ervoor te zorgen dat het ziekenhuis een geactualiseerde en volledige RIE heeft en dat de maatregelen die ik gevonden heb voor de risico's waarmee het ziekenhuis te maken heeft toegepast worden. Hiermee wil ik een bijdrage leveren aan het creëren van een veilige werkomgeving voor het ziekenhuispersoneel en daarnaast het verhogen van het veiligheidsgevoel van de patiënt.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: