Tijd vliegt..morgen ben ik precies in half jaar in SU!

11 juni 2014 - Paramaribo, Suriname

Wat heb ik een mooie en leuke tijd gehad in Suriname. Zoveel dingen gedaan en gezien. Ik kan oprecht zeggen dat ik elke seconde goed gebruikt heb hier. De vrijheid om leuke dingen te doen en elke dag en avond weg te zijn is iets waar ik echt van geniet hier. De ene avond kijken naar salsa en de andere dag een roadtrip naar een plantage. Het kan gewoon…

Janiek komt morgen al naar hier gevlogen. Vanaf dan begint echt mijn vakantie. Elke dag is al volgepland. Ik wil Janiek zoveel mogelijk dingen laten zien. Het is niet mogelijk om alle mooie dingen te doen die er zijn maar toch staan er genoeg leuke dingen op de planning. We gaan drie trips maken en tussendoor zal ik haar de stad en het ziekenhuis laten zien. De plekken waar ik zes en een halve maand heb geleefd en wat toch een beetje mijn thuis is geworden.

Raar om mijn leventje hier vaarwel te zeggen. Het was echt fijn om iets helemaal van mezelf te hebben hier. Ik denk niet dat ik me eerder zo’n lange periode zo relaxt heb gevoeld. Toch ben ik wel blij dat ik één ding nog wel kan doen als ik thuis ben…en dat is afspreken met Emma. Emma is toch wel mijn friend for life geworden. Onze to do list is al bijna helemaal afgevinkt. Leuk maar ook jammer. Het betekent dat het al bijna voorbij is. Gelukkig hebben we wel een nieuwe to do list voor als ik haar ga opzoeken in België.

Eén ding dat we zeker wilden afronden voordat we naar huis zouden gaan was de To do list. De to do list moet af! Elke dag was vol gepland.. nog steeds trouwens met alle dingen die we nog wilden doen. Ik heb nog nooit zoveel gedaan in zo weinig tijd. Maar het zijn de vinkjes zeker waardJ

Een paar dingen die we gedaan hebben de afgelopen weken is dat we naar een beauty en the Nerd feest zijn geweest. Je kon kiezen, als beauty of als nerd gaan. Echt de nerdlook stond me wel..alsof het zo hoorde. Wel erg leuk om eens een thema te hebben op een feest. We gingen eerst naar een café waar iedereen zich verzamelde voor het feest en vanaf daar gingen we met partybussen naar het resort (met zwembad jeej) waar het feest losging.

Grappig dat de feesten die stagiaires organiseren vroeg beginnen en al om twee uur stoppen terwijl surinamers dan pas beginnen met het feestje. Emma en ik zijn na het beauty en the nerd feest naar een andere club gegaan maar daar was nog helemaal niemand dus zijn we met onze chiller gevlucht en bij salsa gaan kijken. Emma heeft daar zelfs nog een beetje salsa gedanst met een rare man. Ze heeft zichzelf gered door te zeggen dat ik zo dronken was dat ze mij naar de wc moest brengen…en bedankt! Mijn acteertalenten kwamen toen wel van pas..

Zondagmiddag ging ik met mijn stagebegeleidster naar de film. Ik had vertrouwen in haar filmkeuze dus we gingen naar een film die zij had gekozen….godzilla. Wauw net diegene die ik wilde zien…haha Uiteindelijk viel die wel mee en het ging mij toch meer om de gezelligheid en dat was het gelukkig wel. Daarna hebben we ook nog wat gedronken en nog even gezellig gepraat.

Trouwens mijn stagebeoordeling  en eindgesprek waren erg goed! Van mijn stagebegeleidster heb ik een acht gehad voor mijn ontwikkelingen en mijn eindproduct. Mijn stagedocent gaf ook een 8 voor mijn ontwikkelingen en een 8.5 voor mijn eindverslag. Uiteindelijk dus een acht gekregen:) Het gesprek ging ook goed. Mijn stagebegeleidster en ik hadden een telefoongesprek met mijn stagedocent en het gesprek ging erg relaxt. De feedback was eigenlijk alleen maar positief. Mijn stagedocent bleef maar zeggen dat hij veel respect had voor wat ik er uiteindelijk van gemaakt had en dat ik ondanks de tegenslagen me toch staande heb gehouden. Een mooie afsluiting van mijn stage. Vandaag heb ik alles gepresenteerd voor de directie. Twee uur van te voren kreeg ik te horen dat ik even een presentatie in elkaar mocht zetten en aan de directie mocht tonen. Gelukkig ging het uiteindelijk goed en mag ik terug komen haha

Gister avond hebben Emma en ik een heerlijke massage gehad van een uur! Dus we gaan relaxt op trip. Vandaag was mijn laatste dagje stage en morgen  ga ik Janiek alweer ophalen! Heb er zin in!

Groetjes en tot snel in NL

Renee

1. Joyce:
    11 juni 2014
    Lekker dat je je stage zo goed heb af kunnen sluiten. Ik wens jullie zussies heeel veeeeel plezier samen in het SuriSuriname !!
  2. Renee:
    11 juni 2014
    Hoi Joyce!
    Ja echt een fijne afronding:) Dankjewel gaat zeker lukken!xxxx
  3. Wilma:
    14 juni 2014
    Renee geniet van de laatste weken met je zussie !! Tot snel op schiphol ! Xxxjes
  4. Esther:
    14 juni 2014
    Wat goed van je Renee!!! Heel veel plezier samen met Janiek drie weken lang. En dan. ... op naar je moedertje die met smacht op je wacht (en wij ook:-) ) Tot gauw!!!